Spotkanie Ogólnopolskiej Kapituły Samorządności Młodzieży OHP

W dniu 22-24 września w Gdańsku, odbyło się spotkanie Ogólnopolskiej Kapituły Samorządności Młodzieży OHP połączone z obchodami 40-lecia powstania NSZZ „Solidarność” oraz 50-lecia wydarzeń Grudnia`70, a także uhonorowaniem najlepszych absolwentów OHP roku 2020. W przedsięwzięciu udział wzięli reprezentacje wszystkich Województw Komend oraz Centrów Kształcenia i Wychowania. Nasze Centrum Kształcenia i Wychowanie OHP w Oleśnicy reprezentował Kacper Kostrzewa pod opieką wychowawcy Mirelli Skubij. Pierwszy dzień delegacji rozpoczął się od zwiedzania przepięknego Parku Oliwskiego w którym mogliśmy podziwiać piękno natury oraz panoramę miasta z wieży widokowej „Pachołek” inaczej zwaną przez miejscowych „wieżą samobójców”. Ilustracja 1: Kacper Kostrzewa na wieży widokowej „Pachołek”. Następnie udaliśmy się do Archikatedry Oliwskiej pw. Trójcy Świętej, gdzie mogliśmy wysłuchać koncertu granego na słynnych organach. Po obiedzie przejechaliśmy do Gdańska, gdzie zorganizowano dla delegatów kapituły wiele atrakcji m.in. zwiedzanie Skweru Kościuszki pod opieką Pani przewodnik, złożenie kwiatów pod Pomnikiem Ofiar Grudnia `70, zwiedzania miasta Gdynia, rejs statkiem po zatoce Gdańskiej, a wszystko to z ciekawym historycznym akcentem dzięki, którym można było „cofnąć się w czasie”. Tak intensywny dzień zakończył się seansem filmowym „Robotnicy `80”. Dzień drugi rozpoczął się od złożenia kwiatów pod Bazyliką św. Brygidy w Gdańsku oraz Mszą Świętą, podczas, której można było podziwiać piękny ołtarz wykonany ze złota i bursztynów,którego nazwano Bursztynowym Ołtarzem Ojczyzny, ołtarz ten ma być wotum dziękczynnym za odzyskanie przez Polskę wolności oraz pontyfikat Jana Pawła II. Po Mszy Świętej udaliśmy się na uroczyste spotkanie w Sali Akwen, podczas której wysłuchaliśmy przemówienia Komendanta Głównego OHP p. Bogdana Ścibuta oraz przedstawicieli Solidarności. Podczas spotkania uhonorowano laureatów konkursu „Absolwent Roku OHP-2020”, cała uroczystość w sali Akwen zakończyła się występami artystycznymi.Następnie zostały złożone kwiaty pod Pomnikiem Poległych Stoczniowców 1970 w Gdańsku połączone ze zwiedzaniem Sali BHP i historycznej bramy nr 2 w Stoczni Gdańskiej. Obiad zjedliśmy w Restauracji Panorama umieszczonej na 16-stym piętrze, gdzie mogliśmy się delektować nie tylko jedzeniem, a również przepięknym widokiem na panoramę Gdańska. Nie tracąc czasu rozpoczęliśmy zwiedzanie Starówki z przewodnikiem, który z ogromną charyzmą opowiadał o historii miasta. Zwieńczeniem dnia był przejazdem kołem widokowym AmberSky w Gdańsku. Przed godziną 19:00 wróciliśmy do hotelu w którym odbyły się warsztaty pt. ”Historia Bursztynu” podczas warsztatów młodzież własnoręcznie wykonywała biżuterię z bursztynów. Ostatni dzień był dniem przeznaczonym na warsztaty samorządności pt. „wolontariat się opłaca”.